Strulans skönhetsbehandling

Tisdagen 14 Juli 2009

Vi vaknade vid 9 tiden och det duggregnade lite och NOLL vind, Så vi tog det lugnt och badade lite så snart regnet upphörde.  Vid halv tolv tiden så kom vinden och solen. Vi halade upp de vita dukarna och slörade mot Ornöi 5-6 m/s och strålande sol. En PERFEKT segling. Där bunkrade vi upp diesel, mat och putsade på strulan medan några moln drog förbi. Annelie fixade köttbullar o tomatmacka. Smakade kanon tillsammans med en kall öl.  Vid 17 tiden var vi klara och drog vidare, med dagens andra kanonsegling i sol och undanvind, norrut till Boskapsön. strax söder om Nämdö. Annelie lär sig snabbt att segla. Vi natthärbärgar alldeles invid en sälkoloni. Imorgon skall vi på säljakt.


Kommentarer
Postat av: Tony Borg

Det låter som ni har en fin tid tillsammans. Att segla tillsammans brukar ta fram det bästa och det sämsta hos varandra. jag kommer ihåg en kommentar från Gunilla när vi seglade tillsammans för några år sedan. "Vilket djävla vindöga menar du?" Ja det är inte alltid lätt att hålla sams på en båt. Men från dina inlägg ser ni ju ut att ha det bra tillsammans. Jag kommer nog aldrig glömma vår senaste båttur i Stockholms skärgård. Jag tror vi gjorde alla nybörjarmisstag som står i boken, men det var kul och det är det som räknas. Så ni skall ut på säljakt, jag är ledsen Hasse? men kock som jag varit så har jag inga bra recept på säl. Men det var kanske jakt med kamera du syftade på.



Ha de bra på resten av er resa



Tony med familj

2009-07-15 @ 14:30:07
URL: http://tonycarioca.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0