Semestern med Strulan 2009

Fredagen den 10 Juli 2009
 
Vädetutsikterna är kanske inte så goda men Annelie och jag har ändå gott hopp om att få en fin semester. Vi hoppas kunna vara ute i minst 2 v kankse några dagar till. Vi får se hur det blir med födelsedagar, väder och seglarintresse från barnen. Vi Har vår båt strulan liggande i Nynäshamn i väntan på först etappen i morgon, Lördag 11 juli 2009.
Idag har vi endast en dag kvar tills det bär iväg och dagen fylls med planering,. Vad skall vi ha med oss?  Behöver vi extra regnkläder?  Vad kommer hålla sig i kylen?
Vi hoppas på att få besök av våra barn och vänner under resan. Det är lätt att ansluta sig via vaxholmsbåtarna. Blir det ont om sovplatser i båten finns det alltid möjlighet att ta med sig tält. I kväll skall vi fira Anneli's mamma Kerstin som fyller 63 år sedan bär det av.
Vår första etapp på semestern går till Nåttarö. Det skall finnas vackra klippor och fina stränder. I morgon hoppas vi att träffa Fam Forsman på Nåttarö och ha öite trevligt tillsammans. Allt kommer att att gå jättebra då  Annelie kom hem igår med en grön och fin klotgrill. Tänk va bra det kan bli =).

Detta är en bild av Annelie när hon myser på fjrodkanten i Kristiansund för någon vecka sedan

Kommentarer
Postat av: Tony Borg

Hej Hasse



Hoppas din födelsedag blev så innehållsrik som du hoppades. Har precis återvänt efter en intensiv arbetsvecka i Missouri USA. Jag blir lite avundsjuk när jag hör om era seglarplaner, men jag hoppas ni får några lugna och njutbara veckor med vackert väder och bra vind. Jag skall själv ha semester om tre veckor då vi drar till Amazonas. Checka min blog så får du lite insikt om vad jag hittar på om dagarna.



Your buddy

2009-07-10 @ 12:45:48
URL: http://tonycarioca.blogspot.com/
Postat av: Anonym

2009-07-11 @ 18:44:09
Postat av: Peter Andersson

Hade gärna seglat med några dagar, men tyvärr drar vi till Cypern imorgon kl. 08.00.

Vi hörs och förhoppningsvis ses V.32 för att omfira din 50 årsdag, vi som fick strul på din stora dag.

H. Ann-Britt o Peter

2009-07-11 @ 18:49:15
URL: http://seglamedstrulan.se
Postat av: Anonym

2009-07-11 @ 18:54:32
Postat av: Anonym

Hej! har just kollat bloggen. Ha det så skönt,vi hörs ,kram.

Kerstin&Tommy.

2009-07-12 @ 12:54:32
Postat av: Kerstin.

2009-07-14 @ 13:09:17
Postat av: Kerstin.

Hej.

Vad ni har det skönt.

det värmer mitt mammahjärta.

håller tummen för fortsatt soligt väder.

Regniga hälsningar Kerstin.

2009-07-14 @ 13:20:59
Postat av: Kerstin &Tommy

Kul med sälarna , fortsatt trevlig resa. Kerstin.

Hej det är Tommy.Vi slappar på förmiddagarna på balkongen det är tillsvidare vår segelbåt.Vi är fortfarande på ett sk. träningsläger.Äntligen börjar våra rumpor att vänja sig vid cykelsadlarna.Nu har Kerstin påbörjat sin andra semesterperiod.Nu ska vi börja göra utflykter.

2009-07-18 @ 11:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0